Tilaus- ja toimitusehdot 18.6.2021
Yleistä
Punaturkki Oy (y-tunnus: 2554202-5) myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille ja yrityksille.
Tilaaminen
Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassalla. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin
Tuotteet ja hinnat
Tuotteiden hinnat näkyvät verkkokaupassa kunkin tuotteen tietojen yhteydessä. Hinnat sisältävät arvonlisäveron (ALV).
Pidätämme oikeuden kaupan perumiseen selkeiden hintavirheiden kohdalla, joissa hinta poikkeaa merkittävästi ja selkeästi tuotteen oikeasta hinnasta, ja asiakkaan voidaan olettaa ymmärtäneen virheen olemassaolo.
Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimituskuluja.
Toimituskulut
Tilauksen toimituskulut riippuvat pakkauksen koosta ja valitusta toimitustavasta. Toimituksen hinta lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan.
Näet tilauksestasi veloitettavat toimituskulut ostoskoristasi ennen kuin hyväksyt tilauksen.
- Ilmainen nouto Punaturkista (Satamakatu 20, 70100 Kuopio)
- Ilmainen toimitus kaikille yli 120€ tilauksille. Ilmainen toimitus koskee sekä toimitusta Postin tai Matkahuollon noutopisteeseen että kotiintoimitusta Kuopion keskustan ruutukaava-alueella.
- Kotiintoimitus Kuopion kaupungin ruutukaava-alueella 10€
- Toimitus Matkahuollon toimituspisteeseen 15€
- Toimitus Postin toimipisteeseen 10€
Toimitamme tilauksia tällä hetkellä vain Suomeen.
Toimitustavat
Voit valita haluamasi toimitustavan tilaamillesi tuotteille ostoskoristasi ennen tilauksen hyväksymistä.
Nouto Punaturkista
- Voit noutaa tilauksen Pieneläinvastaanotto Punaturkista (Satamakatu 20, 70100 Kuopio) aukioloaikojemme mukaisesti.
- Noutoilmoitus lähetetään tekstiviestillä ja sähköpostilla, kun tilaus on noudettavissa. Varastossa olevat tuotteet ovat noudettavissa 1-2 päivän kuluessa.
Kotiintoimitus Kuopion kaupungin ruutukaava-alueella
- Toimitamme tuotteita myös kotiin Kuopion keskustan ruutukaava-alueella.
- Yhteistyökumppanimme Kuopion Lähettipojat toimittavat tilauksen kotiovelle arkena 24h kuluessa tilauksen käsittelystä.
Toimitus Matkahuollon toimituspisteeseen
- Paketti toimitetaan Matkahuollon noutopisteeseen, kuten pakettiautomaattiin, Matkahuoltoon, K-Marketiin tai R-kioskiin pääsääntöisesti 1-2 työpäivän aikana, isoimmissa kaupungeissa myös lauantaisin. Saat ilmoituksen heti, kun pakettisi on noudettavissa. Pakettia säilytetään toimituspisteessä ja pakettiautomaatissa seitsemän päivää sen saapumisesta. https://www.matkahuolto.fi/toimipisteverkosto
Toimitus Postin noutopisteeseen
- Tilaus toimitetaan valitsemaasi Postin noutopisteeseen ja se on noudettavissa pääsääntöisesti 2 arkipäivän kuluessa tilauksen lähetyksestä. Pakettia säilytetään noutopisteessä seitsemän päivää sen saapumisesta. Saapumisilmoitus lähetetään tekstiviestillä.
Maksaminen ja maksutavat
Verkkokaupan ostokset ja niiden toimituskulut maksetaan tilauksen yhteydessä valitulla maksutavalla. Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Paypal. Paypalin kautta voit maksaa käyttäen PayPal -tiliäsi tai luottokortilla ilman erillistä tiliä.
Tilaus- ja maksuvahvistus
Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus, joten tilauksen tekemiseksi tarvitaan tilaajan sähköpostiosoite. Tilausvahvistuksessa vahvistetaan myös käytetty maksutapa.
Jos emme jostain odottamattomasta syystä voi vahvistaa tilaustasi ilmoitamme siitä sähköpostiisi mahdollisimman pian.
Toimitusaika
Tuotteet lähetetään 1-5 päivän kuluessa tilausvahvistuksen saapumisesta.
Toimitusaikaan voi vaikuttaa kuljetusyhtiöiden aikataulut ja noutopisteiden, maahantuojien sekä tuotteiden valmistajien toiminta. Pyrimme ilmoittamaan poikkeuksista toimitusaikaan heti tiedon saatuamme.
Kaupan peruuttaminen ja tuotteen palauttaminen
Verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla on 14 vuorokauden peruuttamis- ja palautusoikeus.
Tuotteen palautuksesta on aina sovittava etukäteen ottamalla meihin yhteyttä. Emme hyväksy ilman palautusilmoitusta tehtyjä asiakaspalautuksia. Tee peruuttamis- tai palautusilmoitus sähköpostitse osoitteeseen info@punaturkki.fi.
Ilmoituksen jätettyäsi lähettämme ohjeet tuotepalautuksen toteuttamisesta.
Perumisilmoitus on tehtävä 14 vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. 14 päivää lasketaan siitä ajankohdasta, jolloin tilaus on ollut noudettavissa Postin tai Matkahuollon toimipisteestä tai kun tuotteet on toimitettu asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen. Kun kauppa perutaan, tavara on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä alla mainittuun palautusosoitteeseemme. Palauttajan on tarvittaessa näytettävä toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla.
Palautettavan tuotteen tulee olla alkuperäispakkauksessa, avaamaton, käyttämätön ja hyvin pakattu takaisinlähetystä varten.
Tuotteiden kunto tarkastetaan ennen maksun palauttamista. Jos tuote ei ole palautusehtojen mukaisessa kunnossa, vastaa ostaja tuotteen arvon alenemisesta. Tällöin emme voi hyvittää tuotteen hintaa täysimääräisesti.
Asiakas vastaa palautuksesta aiheutuneista kustannuksista itse.
Yritysasiakkaiden kohdalla noudatetaan kauppalain säännöksiä, eikä vastaavaa tilauksen peruutusoikeutta ole.
Palautusosoitteemme:
Punaturkki Oy
Satamakatu 20
70100 Kuopio
044-9705840
Lähetyksen tarkistus, virhe ja ongelmatilanteet
Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi tai on virheellinen, ilmoitathan siitä mahdollisimman pian ja viimeistään14 päivän kuluessa meille. Kuluttajakaupassa noudatamme virheitten osalta pakottavia kuluttajasuojalain virhevastuusäännöksiä.
Erimielisyydet
Pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, joten otathan ensisijassa yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksemme asian.
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Kuluttajalla on lisäksi mahdollisuus käyttää myös Euroopan komission ylläpitämää verkkovälitteistä riidanratkaisufoorumia (http://ec.europa.eu/odr).