Tietosuoja- ja rekisteriseloste 18.6.2021
Rekisterinpitäjä
Punaturkki Oy
Y-tunnus: 2554202-5
Satamakatu 20
70100 Kuopio
017-2628890
jaana.auvinen@punaturkki.fi
Rekisteristä vastaava yhteyshenkilö
Jaana Auvinen
044-9705840
jaana.auvinen@punaturkki.fi
Rekisterin nimi
Verkkokaupan asiakasrekisteri
Verkkokaupan markkinointirekisteri
Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus
Henkilötietojen käsittely perustuu sopimukseen ja siitä johtuviin lakisääteisiin velvoitteisiin. Käytämme henkilötietoja, jotka ovat tarpeellisia verkkokaupan tilausprosessissa, asiakassuhteiden hoitamisessa, yhteydenottojen hoitamisessa.
Käytämme henkilötietoja myös markkinointitarkoituksissa. Tietojen käsittely perustuu annettuun suostumukseen. Henkilöllä on oikeus peruuttaa antamansa suostumus milloin tahansa.
Emme käytä tietoja automatisoituun päätöksentekoon tai profilointiin.
Henkilötietojen käsittelyssä on huomioitu 25.5.2018 alkaen noudatettavan EU:n tietosuoja-asetuksen asettamat vaatimukset.
Rekisterin sisältämät tiedot
Asiakasrekisteriin tallennetaan nimi, osoitetiedot, puhelinnumero, sähköpostiosoite sekä käyttäjätunnukset. Lisäksi käsittelemme palvelun käyttötietoja (ostohistoria, laskutustiedot, toimitustiedot ja annettu palaute/tuotekommentit).
Markkinointirekisteriin tallennetaan nimi, sähköpostiosoite ja postiosoite.
Tietojen lähde
Asiakasrekisteriin tallennetaan ne tiedot, jotka asiakas itse ilmoittaa rekisteröityessään verkkokaupan käyttäjäksi tai tehdessään tilauksen tuotteesta tai asiakaskirjeestä.
Tietojen säilytys
Henkilökohtaisia tietoja säilytetään vain tarvittavan ajan. Lisäksi joitain tietoja voidaan säilyttää kauemmin laissa asetettujen velvoitteiden vuoksi, kuten kirjanpitoon ja kuluttajakauppaan liittyvien vastuiden toteuttamiseksi.
Tietoja säilytetään 3 vuoden ajan viimeisimmästä ostoksesta. Sen jälkeen tiedot poistetaan.
Tietojen luovuttaminen
Luovutamme henkilötietoja logistiikan (Matkahuolto ja Posti) ja maksuvälitykseen (Paytrail) liittyville yhteistyökumppaneille verkkokauppamme toiminnan mahdollistamiseksi. Lisäksi henkilötietoja vastaanottavat yrityksemme tilauksia käsittelevän henkilökuntamme lisäksi käyttämämme tilitoimisto sekä tilintarkastaja.
Rekisterissämme olevia tietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille markkinointitarkoituksiin eikä muihinkaan yrityksen toiminnan ulkopuolisiin tarkoituksiin.
Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle tapahtuu vain maksunvälittäjän toimesta asianmukaisia ja laillisia suojaustoimia käyttäen.
Tietojen suojaaminen
Rekisterin käsittelyssä noudatetaan huolellisuutta ja tietojärjestelmien avulla käsiteltävät tiedot suojataan asianmukaisesti. Tallennettuihin tietoihin pääsevät luottamuksellisesti ja vain niiden työntekijöiden toimesta, joiden työnkuvaan se kuuluu. Tietojärjestelmän avaamiseksi vaaditaan henkilökohtainen käyttäjätunnus sekä salasana.
Oikeutesi henkilötietoihin liittyen
Jokaisella rekisterissä olevalla henkilöllä on:
- oikeus tarkastaa itseäsi koskevat henkilötiedot
- oikeus tietojen oikaisemiseen
- oikeus käsittelyn rajoittamiseen (voit esimerkiksi kieltää markkinoinnin)
- oikeus vastustaa käsittelyä
- oikeus peruuttaa suostumus (voit esimerkiksi peruuttaa suostumuksesi markkinointiin)
- oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle
Asiakasrekisteriin merkityllä henkilöllä on lainmukainen oikeus tarkastaa kaikki itseään koskevat tiedot tai vaatia niihin oikaisua, pyyntö tulee lähettää kirjallisesti rekisterinpitäjälle. Rekisterinpitäjä vastaa asiakkaalle 1 kuukauden kuluessa.
Huomioithan, että asiakasrekisteriin merkityllä henkilöllä ”oikeus tulla unohdetuksi” vain, jos meillä ei ole lakisääteisiä velvoitteita jatkaa henkilötietojen käsittelyä.